| SanduStoica123Sandu a întrebat:

Salut TPU!
La masinile full electrice se schimb discurile si placutele la un anumit interval de timp?
Astept raspuns-uri serioase!

5 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Sigur ca se schimba, dar se schimba atunci cand este necesar acest lucru, ca si la masinile non-electrice
Ma gandesc ca nimeni nu schimba discuri sau placute fara ca acestea sa fie cu adevarat uzate.
Deci pe scurt da se schimba la un anumit interval de timp

De ce s-ar schimba mai tarziu la o masina electrica poate pot explica colegii care au zis asta, eu zic ca se schimba in functie de stilul de condus al soferului si mai ales unde merge soferul, daca un sofer conduce agresiv si merge doar in oras cu masina franarile bruste si dese vor face ca "intervalul" de schimb sa fie mai repede.
Daca aceeasi masina electrica este condusa in regim de autostrada, iar omul nostru nu franeaza abuziv si des, placutele si discurile vor rezista o perioada mult mai mare decat in primul caz spus de mine.
Franarea regenerativa nu face acelasi lucru la absolut toate marcile si modelele de masini EV, depinde de setari si de cum a fost implementata (vezi mai jos informatii despre TESLA) la fel cum franarea regenerativa "lucreaza" diferit la o masina EV fata de una hibrida!

Sa ne gandim ca exista masini electrice si cu +600 CP, acelea au nevoie de sistem performant de franare, cum nimeni nu-si cumpara o astfel de electrica doar sa circule cu 50 km/h, atunci eu concluzionez ca sintagma conform careia schimbatul placutelor si/sau discurilor la o masina electrica ca facandu-se mult mai tarziu fata de o masina motor termic, nu este decat partial corecta!

ps: franarea regenerativa pe scurt incarca acumulatorul masinii in mers atunci cand franezi sau iei piciorul de pe acceleratie (depinde de la model la model cum deja am zis mai us), in cazul masinilor TESLA de exemplu, acolo franarea regenerativa este ceva mai avansata are legatura cu franarea in mod direct si moduri care fac ca atunci cand iei piciorul de pe pedala de acceleratie masina franeaza mediu sau brutal, are si 3 moduri in cadrul sectiunii stopping mode: creep, roll, hold!

pe de alta parte cine isi cumpara o masina electrica de 80-100k euro, nu cred ca isi pune intrebari de genul :
-oare schimb mai repede placutele si discurile decat la vechiul meu mercedes S-class diesel?winking

| darrio2007 a răspuns:

Mai rar dar se schimbă.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Bineînțeles că se schimbă.
Marele avantaj e că se uzează mai greu mașinile electrice având posibilitatea de frânare regenerativa.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Discurile, placutele, rulmentii, planetarele, bucsele, amortizoarele si alte piese de genul, nu se schimba dupa un anumit interval, ci atunci cand se constata degradarea lor.
Cu alte cuvinte, cand masina se comporta mai ciudat, sau mecanicul iti spune ca sunt ruginite/rupte sau uzate anumite componente, atunci le schimbi.
Vazusem o postare "internationala" pe un grup de masini electrice, o persoana care avea discurile si placutele "ca noi", dupa 100. 000km, la o Tesla, pentru ca masinile electrice incetinesc pe modul de regenerare a bateriei, asadar nu trebuie folosita frana clasica la fel de mult.
Am condus si eu un Prius (hibrid) de prin 2002, foloseam frana de pe schimbator (care incarca bateria), si se comporta ca o frana de picior calcata pe la jumatate, aproape opream masina cu ea.

| ciprivat a răspuns:

Se zice ca mai rar decat la masinile clasice, dar adevarul e undeva la mijloc.